Для педагогів

Ділова гра для вихователів ЗДО

 

«Основні складові трудової діяльності дошкільників»

Мета:

- активізувати знання педагогів з питань трудового виховання дошкільників;

- з'ясувати ступінь підготовленості педагогів до реалізації завдань трудового виховання і стимулювати їх до самоосвіти;

- сприяти підвищенню рівня професійної майстерності;

- спонукати педагогів до творчого самовираження та самовдосконалення.

 

У житті кожної людини і житті суспільства праця має визначальне значення . Від того, як людина ставиться до праці, як вона вміє працювати, багато в чому залежить її доля.

Праця дуже рано з’являється в житті маленької дитини і стає одним з провідним чинником її всебічного розвитку. Дуже важливо змалку привчити дитину до праці, виховати у неї елементарні трудові вміння і навички.

Посильна праця поряд з грою задовольняє прагнення дитини до активної діяльності, самостійності, організованості, дає втіху і радість у повсякденному житті.

Вправа «Знайомство»

Мета: активізувати учасників, підготувати їх для подальшої роботи.

Усі учасники гри стають у коло. Кожен по черзі продовжує фразу «Не хочу хвалитися, але я ...»

Ділова гра проводиться у формі «Педагогічного рингу».

«Педагогічний ринг» - командна гра. Отже, щоб поділити учасників на дві команди, кожному гравцеві пропонується взяти емблему. Відповідно до емблеми педагоги утворюють дві команди.

На початку гри педагогам доцільно нагадати правила роботи в групах:

- дотримуватися регламенту;

- керуватися професійною етикою в «гострих» ситуаціях;

- виконувати вимоги ведучого;

- кожному висловлювати свою думку з питання, яке обговорюється;

- один говорить – усі слухають, не перебиваючи;

- усі думки брати до відома;

- не критикувати думку іншого;

- виконуючи завдання, максимально проявляти професіоналізм та фантазію.

Раунд 1. «Презентація візиток команд»

Ведучий пропонує учасникам за 1 хвилину виготовити візитки своєї команди, яка міститиме назву і девіз, та презентувати її.

Раунд 2. «Теоретична розминка»

Щоб визначити, яка команда почне гру першою, пропонується назвати два напрями здійснення трудового виховання.

1. Ознайомлення дітей з працею дорослих, виховання інтересу і поваги до неї.

2. Організація безпосередньої трудової діяльності дітей у різних видах і формах.

Раунд 3. «Асоціативний ряд»

Кожній команді пропонується побудувати асоціативний ряд до поняття «Праця дошкільника»

Для мене праця дошкільника – це ...

Раунд 4. «Глосарій»

Командам пропонується з співвіднести поняття «Трудове виховання» та «Трудове навчання» з визначеннями.

Трудове виховання – цілеспрямований процес формування у дітей суспільних мотивів трудової діяльності, поваги до праці дорослих, бережного ставлення до результатів, звички до трудової діяльності.

 

Трудове навчання – цілеспрямований процес формування у дітей культури праці, навичок та умінь, необхідних для цілісного здійснення трудових процесів як основних одиниць трудової діяльності.

Раунд 5. «Форми організації та види праці»

Командам пропонується розділити поняття на форми організації та види праці: доручення, ручна (художня) праця, самообслуговування, чергування, праця в природі, колективна праця.

Форми організації: доручення, чергування, колективна праця.

Види праці: самообслуговування, праця в природі, побутова праця, ручна (художня) праця

Раунд 6. «Дуель»

Командам пропонується по черзі називати приказки та прислів’я, в яких йдеться пропрацю, її значення в житті людини.

Раунд 7. «Педагогічний театр»

Команди отримують картки, на яких записано індивідуальні особливості трудової діяльності дошкільників:

- дитина працює самостійно;

- дитина повільно включається в роботу;

- дитина потребує нагадування;

- дитина у праці виявляє відповідальність;

- дитина захоплена роботою;

- дитина постійно відволікається від роботи.

Гравцям пропонується «перетворитися» на акторів і відтворити трудову діяльність дитини відповідно до тих особливостей, які записано на картках. Команді-суперниці треба відгадати цю особливість праці дитини.

Раунд 8. «Для вас, батьки»

Всім відомо, що без активної співпраці з батьками неможливо досягти високих результатів у вихованні дітей.

Командам пропонується скласти поради батькам з питань трудового виховання дітей дошкільного віку.