Методична робота

Оновлення змісту дошкільної освіти потрєбує сучасних підходів до організації освітнього процесу у закладі та ретельного планування шляхів їх реалізації. Напрямок діяльності та перспективу розвитку закладу передбачає Стратегія на 2022-2027н.р. та освітня програма ЗДО, якими визначені завдання на оновлення змісту та покращення якості освітньої діяльності, відповідно до вимог оновленого Базового компоненту дошкільної освіти та програми розвитку «Українське дошкілля».

 

З метою інтеграції освіти і науки, сприяння розвитку наукової та інноваційної діяльності у дошкільному навчальному закладі у поточному році були створені належні умови для роботи над науково – методичною проблемою «Удосконалення роботи педагогічного колективу щодо формування компетентностей та цінностей, необхідних для успішної самореалізації особистості, у світлі ідей В. Сухомлинського на засадах педагогіки партнерства».

 

У 2023-2024 навчальному році методична робота з кадрами була спрямована на виконання наступних завдань:

 

І. Продовжити роботу педагогічного колективу щодо створення сучасного освітнього середовища, спрямованого на формування у дошкільників соціально-громадянської компетенції, у світлі ідей В. Сухомлинського на засадах педагогіки партнерства.

 

ІІ. Формування життєвокомпетентної та креативної особистості дошкільника у творчій грі.

 

ІІІ. Спрямувати зусилля педагогічного колективу на популяризацію підходу «навчання через гру» шляхом використання LEGO-конструювання, як засобу всебічного розвитку та формування життєвих компетентностей дошкільників.

 

На початку навчального року педагогічний колектив удосконалював роботу щодо створення сучасного освітнього середовища, спрямованого на формування у дошкільників соціально-громадянської компетенції, у світлі ідей В. Сухомлинського на засадах педагогіки партнерства. Підвищити обізнаність педагогів щодо питання формування у дошкільників соціально-громадянської компетенції вдалося під час засідань семінару «Патріотичне виховання дошкільників у сучасних умовах» та розроблені методичні рекомендації «Забезпечення діяльнісного підходу до формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку».

 

Педагоги закладу створюють умови для формування соціально-громадянської поведінки, побудованої на засадах моралі, формування патріотичної самосвідомості, громадянської відповідальності у дітей.

 

В процесі організованої діяльності педагоги навчають своїх вихованців правил людського співжиттю: дотримання норм культурно поведінки, спілкування на основі добрих почуттів і взаємин, взаємної ввічливості, усвідомлення себе членом колективу і вміння добре поводитись в колективі про що свідчать результати тематичної вивчення «Формування соціально-громадянської компетентності у дошкільників». Перевіркою виявлено недоліки щодо сформованості у дітей здатності коригувати власну поведінку відповідно до конкретних умов, узгоджути її з поведінкою однолітків через самопорівняння, прагнення діяти відповідно до норм культури спілкування.

 

Дане питання було розглянуто педагогічною радою «Шляхи вдосконалення роботи педагогічного колективу щодо формування соціально-громадянської компетенції дошкільників», якою вирішено продовжувати роботу педагогічного колективу щодо формування соціально-громадянської компетентності у дошкільників шляхом впровадження національно-патріотичної педагогіки В.О.Сухомлинського, що є також шляхом реалізації завдань пріоритетного напрямку діяльності закладу, з метою створити умови для позитивного розвитку особистості, дотримуючись принципу поваги до прав і гідності кожної дитини, реалізовувати педагогіку співробітництва у роботі з батьківською громадськістю, пропагуючи виховування загальнолюдських цінностей та патріотизму за допомогою казки.

 

Відповідно до річного плану роботи дошкільного навчального закладу у період 13.02.2023 року по 17.02.2024 року було проведене тематичне вивчення «Формування життєво компетентної та креативної особистості дошкільника у творчій грі» у світлі освітньої лінії «Гра дитини» БКДО.

 

На час тематичного вивчення з педагогами проведені консультації «Тимбілдінг під час творчих ігор», «Сюжетно-рольова гра як умова розвитку дошкільників» та засідання семінару - практикуму з проблеми «Формування життєво компетентної та креативної особистості дошкільника у творчій грі».

 

Були розроблені методичні рекомендації «Створення освітнього середовища для виникнення творчих командних ігор». Під час тематичного вивчення виявлено, що гра є засобом відображення навколишньої дійсності, способом освоєння діяльності, взаємин дорослих у доступній для дитини формі. Переглянута робота педагогів у різних вікових групах дає підставу ствердження про те, що сюжетно-рольова гра це відтворення прийнятих у суспільстві норм, правил, де дитина може взяти на себе виконання певної ролі, якщо відображена у сюжеті гри сфера дійсності вже знайома їй, оскільки основним джерелом сюжетів ігор є дійсність і уведення дитину в цю дійсність відбувалося так, щоб у дитини виникало позитивне, емоційне ставлення до діяльності. Робота вихователів спрямована на те, щоб дати дітям знання про працю та про все, що з нею пов'язано, розуміючи, що праця -провідна категорія пізнавальної компетенції.

 

Результати тематичної перевірки «Формування життєво компетентної та креативної особистості дошкільника у творчій грі» свідчить про те, що проблема організації ігрової діяльності потребує доопрацювання, оновлення форм та методів роботи з тим, щоб гра стала провідним видом діяльності дітей в дитячому садку та в родині.

 

Дане питання розглянуто педагогічною радою «Формування життєвокомпетентної та креативної особистості дошкільника у творчій грі», якою затверджено рішення про продовження роботи педколективу з даного питання.

 

У 2023-2024н.р. педколектив спрямував свою роботу на проблему організації ігрової діяльності, оновленню форм та методів роботи, розкриттю внутрішнього потенціалу кожної дитини, формуванню її цілісного світогляду та збагачення ігрового досвіду шляхом реалізації підходу «навчання через гру».

 

Аналіз внутрішньої системи якості освіти показав достатній рівень професійної майстерності педагогів та проведених форм методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок для вирішення річних завдань. Проте, проблема організації ігрової діяльності в ЗДО потребує серйозного опрацювання, оновлення форм та методів роботи, щоб гра сприяла розкриттю та розвитку внутрішнього потенціалу кожної дитини, формуванню її цілісного світогляду та збагачення ігрового досвіду. Тому одним із завдань на наступний навчальний рік, над яким продовжуватиме працювати педагогічний колектив закладу буде «Популяризація підходу «навчання через гру» шляхом використання LEGO-конструювання, як засобу всебічного розвитку та формування життєвих компетентностей дошкільників». Використання конструктора LEGO є засобом всебічного розвитку дошкільників, що дозволить педагогам поєднувати навчання, виховання та розвиток дітей дошкільного віку у режимі ігрової діяльності.

 

Завдання на 2024-2025 н.р.

 

І. Продовжити роботу педагогічного колективу щодо створення сучасного освітнього середовища, спрямованого на формування у дошкільників соціально-громадянської компетенції, у світлі ідей В. Сухомлинського на засадах педагогіки партнерства (ІІІ рік).

 

ІІ. Спрямувати зусилля педагогічного колективу на популяризацію підходу «навчання через гру» шляхом використання LEGO-конструювання, як засобу всебічного розвитку та формування життєвих компетентностей дошкільників (ІІ рік).

 

Завдання на оздоровчий період 2025р.

 

Створити та ефективно використовувати розвивальне середовище ЗДО для реалізації освітніх ліній БКДО та вимог безпеки життєдіяльності.

 

Охопити системним оздоровленням дітей дошкільного закладу шляхом введення гнучкого динамічного режиму, оптимізації рухового режиму, використання різноманітних засобів та форм загартування.

 

 Використовати пошуково-дослідницьку діяльність для формування еколого-валеологічної компетентності дошкільників та їх ціннісного ставлення до довкілля і власного здоров»я.

 

 Продовжувати здійснювати просвіту батьків з питань оздоровлення і розвитку дітей на засадах педагогіки партнерства.