«Національно – патріотичне виховання дошкільників»
«Той, хто забув колиску, з якої піднявся,
Щоб піти по землі, хто байдужий до
матері, що вигодувала та виховала
його, нездатен переживати високі
патріотичні почуття»
В.Сухомлинський
Видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський зазначав: «Любов до Батьківщини починається із захоплення красою того, що бачить перед собою дитина, чим вона милується, у що вкладає частку своєї душі. Захоплення красою землі, де жили діди і прадіди, де нам судилось прожити життя, повторити себе в дітях, постаріти і піти в землю, яка народила нас, - це найважливіше емоційне джерело любові до Батьківщини».
Основними напрямами патріотичного виховання є:
— формування уявлень про сім’ю, родину, рід і родовід;
— краєзнавство;
— ознайомлення з явищами суспільного життя;
— формування знань про історію держави, державні символи;
— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;
— формування знань про людство.
Завдання патріотичного виховання
Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім’ї,
дитячогосадка, міста).
Почуття власної гідності як представників свого народу.
Виховання любові, поваги до своїх національних особливостей.
Формування духовно-моральних взаємин.
Формування любові до культурного спадку свого народу.
Толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей.
Особистісні якості та риси характеру,
притаманні свідомому громадянину й патріоту
повага до батьків, свого родоводу, традицій та історії рідного народу;
працьовитість;
висока художньо-естетична культура;
патріотична самосвідомість та громадянська відповідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;
повага до Конституції, законів Української держави;
досконале знання державної мови.
Методи і форми
роботи з патріотичного виховання
Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам’яток, визначних місць
Розповіді вихователя
Бесіди з цікавими людьми
Екскурсії
Спостереження
Дидактичні, сюжетно-рольові ігри
Бесіди з батьками ,спільні екскурсії.
Засоби навчання:
- Національні іграшки, книги, ілюстрації та ін.;
- Мультимедійні посібники, звукозаписи;
- Рольова гра, колективно-творча гра;
- Спеціально підібраний мовний матеріал;
- Розучування віршів, пісень;
- Інсценування казок, віршів, пісень;
- Ігри рухливі, дидактичні, тематичні, творчі.
Змістові питання з виховання патріотизму у дітей:
1. Що таке Батьківщина?
2. Кого називають патріотом?
3. Де я живу? Моя Батьківщина – Україна (мій будинок, моя вулиця, моє місто, моя країна - Україна)
4. Що ви знаєте про символи України? (державні та народні символи)
5. Пам'ятки культури нашої місцевості
6. Кого я люблю найбільше? (моя сім'я)
7. Яка вона, моя рідна мова? (усна народна творчість: легенди і перекази. Краса мови в творах українських письменників і поетів)
8. Що я знаю про свята і традиції мого народу? (державні та народні свята; традиції їх відзначення)
9. Ким можемо гордитися? (видатні українці минулого та сучасності)
10. Яким був побут та звичаї моїх предків? (українська оселя)
11. Як бути здоровим?
12. Люблю і бережу природу – люблю свою Батьківщину.
13. Бачимо і цінуємо красу рідної землі в різні пори року: спостереження, дослідження, суспільно-корисна праця, творчі роботи.